Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

„Pani/Pana córka spowodowała wypadek….”- TO NIE DZWONI POLICJA „ Musi Pani/Pan wpłacić pieniądze na kaucję…”- POLICJANT, PROKURATOR, PRACOWNIK SĄDU NIE ODBIERA PIENIEDZY

Data publikacji 09.11.2023

„Pani/Pana córka spowodowała wypadek. Potrzebne są pieniądze. Pójdzie do więzienia” Tak właśnie rozmowę rozpoczynają oszuści podając się za policjanta, prokuratora czy pracownika sądu. Po raz kolejny apelujemy o rozwagę.

Niestety pomimo wielu komunikatów, rozpowszechniania informacji oszuści wciąż zbierają żniwo pozbawiając oszczędności Seniorów.

Poczucie bezpieczeństwa to jeden z głównych czynników wpływających na jakość życia mieszkańców. Współdziałanie społeczeństwa z Policją w tym zakresie jest z pewnością bardzo ważne. Policjanci, mając na uwadze, wciąż powszechne przestępstwa, w których ofiarą są osoby starsze ,spotykają się  z mieszkańcami  powiatu pruszkowskiego celem przybliżenia metod jakimi posługują się sprawcy tych przestępstw.

Podczas spotkania funkcjonariusze, na co dzień- dzielnicowi przekazują  informacje o najbardziej powszechnych metodach działania oszustów, którzy kontaktują się z osobami starszymi chcąc wyłudzić pieniądze oraz kosztowności, a w ostatnim czasie - również pełne dane osobowe.

Policjanci starają się dotrzeć to jak najszerszej grupy osób. Informacje pozostawiane są w palcówkach bankowych, spółdzielniach mieszkaniowych, na klatkach schodowych oraz na spotkaniach z seniorami.

Broszury, ulotki i informacje bieżące dostępne są również w Komendzie Powiatowej Policji w Pruszkowie.

Metody działania oszustów choć są modyfikowane opierają się na podobnych zasadach:

- podstawą jest zaskoczenie rozmówcy, np. spowodowanie wypadku przez dziecko czy wnuczka,

- pieniądze należy przekazać jak najszybciej- „fałszywemu policjantowi”, kurierowi itd.

- pierwszy telefon wykonywany jest na numer telefonu stacjonarnego, a po ustaleniu numeru komórkowego- jest kontynuowany przez komórkę,

- nierozłączanie telefonu stacjonarnego,

- brak weryfikacji informacji przez rozłączenie się z oszustem i wykonanie telefonu do syna, córki, wnuczka, najbliższej jednostki policji czy na numer alarmowy 112.

- rozmowa przez rzekomego pracownika banku, placówki pocztowej, którzy informują o rzekomym zagrożeniu pieniędzy zgromadzonych na koncie.

Bezpośredni kontakt z seniorami, dyskusja- to najlepsze sposoby działań profilaktycznych skierowanych do seniorów.

Apelujemy do rodzin – córek, synów i wnuków by podczas spotkań w gronie najbliższych poruszane i przypominane były te kwestie. Zachęcamy do tego.

podkom. Edyta Bednarczyk

 

  • „Pani córka spowodowała wypadek….”- TO NIE DZWONI POLICJA „ Musi Pani wpłacić pieniądze na kaucję…”- POLICJANT, PROKURATOR, PRACOWNIK SĄDU NIE ODBIERA PIENIEDZY
Powrót na górę strony