Aktualności

Debata w Nadarzynie

Data publikacji 07.06.2019

Wczoraj w Urzędzie Gminy Nadarzyn odbyła się debata społeczna pn.: „Porozmawiajmy o bezpieczeństwie – możesz mieć na nie wpływ”. Do udziału w debacie zaproszono samorządowców, przedstawicieli instytucji współpracujących, na co dzień z Policją oraz przede wszystkim lokalną społeczność.

Spotkanie z mieszkańcami gminy Nadarzyn odbyło się wczoraj o 17.00 w Urzędzie Gminy Nadarzyn. Przy prezydialnym stole, w kierunku którego padały pytania z dziedziny bezpieczeństwa, zasiedli Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Pruszkowie mł. insp. Krzysztof Bujnowski, Wójt Gminy Nadarzyn Dariusz Zwoliński, Komendant Komisariatu Policji w Nadarzynie aspirant sztabowy Piotr Mikusek i Zastępca Komendanta Komisariatu w Nadarzynie nadkomisarz Dariusz Jeż. W debacie udział wzięli również przedstawiciele Komendy Powiatowej Policji w Pruszkowie, w tym aspirant sztabowy Sławomir Ścibisz Zastępca Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego oraz dzielnicowi z terenu gminy Nadarzyn.

Jeszcze przed rozpoczęciem debaty Wójt Gminy Nadarzyn uroczyście pożegnał asp. szt. Piotra Mikuska, który z dniem 7 czerwca 2019 r., odchodzi na emeryturę. Podziękowania za pracę w Zespole Interdyscyplinarnym otrzymali, obok odchodzącego Komendanta, również dzielnicowi z Nadarzyna.

Mieszkańcy Gminy Nadarzyn podczas spotkania mieli okazję zapoznać się z danymi statystycznymi dotyczącymi ilości zdarzeń drogowych zaistniałych na terenie gminy. Omówione zostały także zagrożenia związane z najbardziej uciążliwymi społecznie przestępstwami.

Po prelekcji Zastępcy Komendanta Komisariatu wywiązała się między uczestnikami debaty dyskusja i pojawiły się pytania do prowadzących. Rozmawiano m.in.: przekraczaniu prędkości przez kierowców w Walendowie, Krakowianach, Woli Krakowiańskiej i innych ulicach gminy. Poruszony został problem nieprzestrzegania przez kierowców przepisów dotyczących tonażu.

Na spotkaniu przypomniano założenia Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa. Przestawione zostały zagrożenia, które od czasu funkcjonowania tego narzędzia wprowadzili mieszkańcy gminy. Omówiono też, jakie działania podejmuje Policja po uzyskaniu w ten sposób informacji.

Uczestnicy debaty zostali także poinformowani o aplikacji „Moja Komenda”, za pośrednictwem której w bardzo szybki i łatwy sposób mogą pozyskać informacje potrzebne im do kontaktu z dzielnicowym.

Uczestnicy spotkania, oprócz wypowiedzi na forum, mogli wyrazić swoją opinię o stanie bezpieczeństwa poprzez wypełnienie anonimowej ankiety. Uwagi i wnioski zgłoszone podczas debaty oraz zawarte w ankiecie będą analizowane pod kątem poprawy poczucia bezpieczeństwa i skuteczności pracy funkcjonariuszy.

Wszystkie wnioski i uwagi mieszkańców zostały zapisane i będą uwzględniane w toku codziennej służby. Kolejna debata planowana jest w Michałowicach.

 

kk

Powrót na górę strony