Wydział Ogólny
Data publikacji 27.01.2020
Naczelnik Wydziału Ogólnego
podinsp. Robert Sobczak
sekretariat tel. 47 72 46 214
Zespół Kontroli tel. 47 72 46 237
Wydział Ogólny realizuje zadania Komendy w zakresie kontroli i nadzoru, organizacyjnym, kadrowym i szkoleniowym oraz obsługi administracyjno-gospodarczej, między innymi przez:
- kontrolę wykonywania przez komórki organizacyjne Komendy i jednostki organizacyjne Policji, w których mowa w § 8 ust. 1 ustawowych zadań Policji, a także wykonywania obowiązków służbowych przez policjantom i pracowników Komendy;
- badanie efektywności organizacji służby i pracy oraz metod kierowania i sprawowania nadzoru służbowego;
- wyjaśnianie w niezbędnym zakresie sygnałów o naruszeniu prawa przez policjantów lub pracowników, w szczególności o próbach uzależnienia policjantów od osób związanych ze światem przestępczym;
- przyjmowanie, rozpatrywanie oraz załatwianie skarg i wniosków dotyczących działalności Policji, na obszarze działania Komendanta Powiatowego Policji w Pruszkowie;
- prowadzenie czynności wyjaśniających i postępowań dyscyplinarnych w sprawach dotyczących policjantów i pracowników Komendy;
- analizowanie i diagnozowanie przyczyn ujawni8onych nieprawidłowości i zagrożeń, w funkcjonowaniu Komorek organizacyjnych Komendy i jednostek organizacyjnych Policji, w których mowa w § 8 ust. 1 oraz inicjowanie działań naprawczych;
- współpracę z właściwymi komórkami organizacyjnymi Komendy Stołecznej Policji, Biurem Spraw Wewnętrznych Komendy Głównej Policji oraz organami kontroli i nadzoru Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Prokuraturą i Sądem;
- prowadzenie ogólnej kancelarii jawnej w Komendzie oraz nadzór nad pracą kancelaryjna w komórkach organizacyjnych Komendy oraz jednostkach organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1 ;
- gromadzenie, ewidencjonowanie, rozpowszechnianie i aktualizowanie zbiorów przepisów resortowych oraz powszechnie obowiązujących;
- realizację postępowania kwalifikacyjnego, w stosunku do osób ubiegających się o przyjęcie do pracy;
- realizację założeń polityki odznaczeniowo-awansowej;
- prowadzenie prac organizacyjno-etatowych oraz wypracowanie zasad kształtowania struktur komórek organizacyjnych Komnedy i jednostek organizacyjnych Komendy, o których mowa w § 8 ust. 1 ;
- opracowanie i aktualizację regulaminu Komendy oraz koordynację procesu uzgadniania projektów regulaminów jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1;
- prowadzenie bieżącej obsługi kadrowej policjantów i pracowników Komendy oraz jednostek organizacyjnych Komendy, o których mowa w § 8 ust. 1 w zakresie spraw osobowych, związanych z przebiegiem służby i pracy oraz opracowywanie projektów decyzji w tych sprawach;
- prowadzenie ewidencji etatowej i kadrowej oraz sporządzanie miesięcznych meldunków;
- planowanie i organizowanie przedsięwzięć szkoleniowych w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego;
- nadzorowanie realizacji programu przedsięwzięć szkoleniowych w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego w jednostkach organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1 ;
- prowadzenie biblioteki zawodowej;
- naliczanie należności przysługujących policjantom i pracownikom Komendy;
- opracowywanie dokumentacji dotyczącej szkód i odszkodowań wynikających z przepisów resortowych;
- prowadzenie ewidencji i gospodarki mandatowej, w tym rozliczeń z mandatów karnych (gotówkowych, kredytowych i zaocznych) oraz prowadzenie wymaganej dokumentacji w tym zakresie;
- prowadzenie ewidencji rzeczowych składników majątku trwałego, ewidencjonowanie dowodów przyjęcia i wydania żeglug asortymentu;
- planowanie i ustalanie potrzeb, realizację dostaw, zaopatrywanie w sprzęt i materiały oraz wyposażenie zgodnie właściwością rzeczową komórek organizacyjnych Komendy;
- opracowywanie i składanie do komórki organizacyjnej właściwej do spraw zaopatrzenia Komendy Stołecznej Policji, zapotrzebowań na sprzęt i materiały, zgodnie z właściwością rzeczową zaopatrywanych Komorek organizacyjnych Komendy;
- organizowanie napraw i konserwację sprzętu kwaterunkowo-biurowego oraz wyposażenia będącego w użytkowaniu policjantów i pracowników Komendy;
- prowadzeni8e gospodarki magazynowej oraz ewidencji ilościowej sprzętu i materiałów;
- prowadzenie ewidencji mieszkań służbowych, naliczanie należności i przygotowywanie decyzji z tytułu uprawnień mieszkaniowych, rozliczanie i przekazywanie mieszkań służbowych;
- administrowanie obiektami Komendy, prowadzenie książek obiektów budowlanych, organizowanie prac porządkowych, robotników gospodarczych oraz rzemieślników (konserwato9rów), zapewnienie wykonawstwa, zlecanie robót naprawczych i konserwacyjnych w obiektach Komendy i terenach sąsiadujących oraz prowadzenie nadzoru i kontroli w tym zakresie;
29. prowadzenie gospodarki transportowej Komendy, między innymi poprzez:
- prowadzenie ewidencji sprzętu transportowego w książce ewidencji indywidualnej sprzętu transportowego,
- nadzór nad właściwym prowadzeniem przez służby dyżurne ewidencji użycia sprzętu transportowego w "książce dyspozytora",
- wystawianie, wymianę oraz rozliczanie książek kontroli pracy policjantów będących na wyposażeniu Komendy oraz ich sprawdzanie pod względem prawidłowego wypełniania, terminowego wykonywania obsług technicznych i okresowych,
- prowadzenie dokumentacji indywidualnej pojazdów będących na wyposażeniu Komendy oraz protokołów zdawczo-odbiorczych i dowodów technicznych ST-3,
- prowadzenie dokumentacji związanej z naliczaniem dodatkowego wynagrodzenia za wykonywanie "obsługi codziennej" dla uprawnionych policjantów,
- zapewnienie sprawności technicznej użytkowanego sprzętu transportowego poprzez planowanie obsług technicznych, koordynowanie napraw technicznych i przegladów gwarancyjnych,
- opracowywanie informacji i sprawozdań o eksploatowanym sprzęcie w zakresie ilości przejechanych kilometrów oraz rozliczanie zużytych materiałów pędnych i smarów, "mpis", itp.,
- nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny transportowej w Komendzie, szczególnie z wykorzystania pojazdów do celów służbowych, ich przebiegów, właściwego zabezpieczenia miejsc postojowych, terminów obsługowo-naprawczych, ważności dowodów rejestracyjnych oraz uprawnień (zaświadczenia, zezwolenia) do kierowania pojazdami służbowymi,
- współpracę z komórką organizacyjną właściwą do spraw transportu Komendy Stołecznej Policji w zagadnieniach eksploatacyjnych pojazdów służbowych,
- wydawanie zezwoleń i zaświadczeń potwierdzających spełnianie przez policjantów i pracowników Komendy wymagań uprawniających do kierowania pojazdami służbowymi,
- prowadzenie ewidencji szkód powstałych w sprzęcie transportowym będącym w użytkowaniu Komendy i jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1 oraz nadzór nad prawidłowym procesem ich likwidacji,
- ścisłą współpracę z Wydziałem Finansów i Budżetu oraz Wydziałem Transportu Komendy Stołecznej Policji w zakresie szkód powstałych w sprzęcie transportowym zgodnie z decyzjami Komendanta Stołecznego Policji; 30. organizowanie, utrzymywanie i zarządzanie systemami teleinformatycznymi w komórkach organizacyjnych Komendy i jednostkach organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1, między innymi
- zapewnienie sprawności działania oraz nadzór nad prawidłowym eksploatowaniem urządzeń i systemów łączności, informatyki, technik mulitmedialnych, wydruku podążającego oraz systemów zabezpieczenia technicznego pomieszczeń i obiektów służbowych, Systemu telewizji Dozorowej (CCTV), Systemu Kontroli Dostępu (SKD) i Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN) oraz kamer nasobnych,
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych w systemach i sieciach teleinformatycznych Komendy,
- organizowanie napraw i konserwację sprzętu teleinformatycznego oraz przekazywanie do kwalifikacji,
- rozwiązywanie problemów użytkowników końcowych systemów teleinformatycznych oraz podejmowanie działań naprawczych i serwisowych sprzętu teleinformatycznego,
- utrzymanie i obsługę sieci teletechnicznej na potrzeby eksploatowanych systemów łączności i informatyki,
- uczestniczenie w tworzeniu i prowadzeniu polityki bezpieczeństwa w zakresie eksploatowanych systemów teleinformatycznych,
- sporządzanie wniosków o nadanie, modyfikację lub odebranie uprawnień do policyjnych i innych baz danych użytkownikom oraz bieżącą weryfikację wszystkich przydzielonych uprawnień,
- wykonywanie, zabezpieczanie i archiwizowanie kopii rejestrowanych rozmów,
- zapewnienie obsługi systemów multimedialnych, w tym organizację i obsługę wideokonferencji,
- nadzór i kontrolę systemów klimatyzacji, zasilania serwerowni, monitoringu wizyjnego ochrony obiektów, PDOZ i kontroli dostępu,
- utrzymanie porządku w pomieszczeniach technicznych
31. realizowanie zadań i obowiązków związanych z bezpieczeństwem pożarowym ciążących na Komendancie Powiatowym Policji w Pruszkowie, między innymi poprzez:
- opracowywanie i aktualizowanie Instrukcji bezpieczeństwa Pożarowego,
- opracowywanie i aktualizowanie Regulaminu Ochrony Przeciwpożarowej,
- przeprowadzanie i dokumentowanie przeglądów stanu bezpieczeństwa pożarowego,
- nadzór nad realizacją przeglądów technicznych instalacji i urządzeń wpływających na stan bezpieczeństwa pożarowego,
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów ochrony przeciwpożarowej,
- sporządzanie analiz stanu bezpieczeństwa pożarowego,
- sporządzanie meldunków po pożarowych,
- udział w odbiorach prac budowlanych i remontowych pod katem bezpieczeństwa pożarowego,
- przeprowadzanie szkoleń wstępnych,
- przeprowadzenie praktycznego sprawdzenia warunków technicznych i organizacji ludzi z budynku
32. realizację zagadnień z zakresu medycyny pracy;
33. współpracę z właściwymi komórkami organizacyjnymi Komendy Stołecznej Policji.